.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تالاب انزلی در معرض تهدیدات جدی است

حسن احمدپور رئیس هیئت مدیره شبکه سبز گیلان اظهار داشت: تالاب بین المللی انزلی هم اکنون در معرض تهدیدات جدی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است.

وي افزود: این تالاب جهانی، ملی و سرمایه بی بدیلی است که جایگزین ندارد اما متاسفانه در معرض انواع تهدیدات قرار گرفته است.

وی بیان داشت: تالاب بین المللی انزلی به عنوان یک منبع اکولوژیکی و تنوع زیستی کارکردهای متعددی در ابعاد مختلف توریستی، آبزی پروری و مصارف کشاورزی دارد.

احمدپور یکی از مشکلات مهم این تالاب را پروژه کنارگذر انزلی اعلام کرد و گفت: محیط زیست در سالهای اخیر نظرات کارشناسی و راهکارها مناسبی در این زمینه ارائه کرده و این نظرات مورد توجه مسئولان کشور نیز قرار گرفته بود.

این مقام مسئول در شبکه سبز گیلان عنوان کرد: نظر کارشناسی سال 82 محیط زیست استان ملاحظات زیست محیطی و ترافیک شهری انزلی را توام دیده بود تا این سرمایه عظیم جهانی حفظ شود اما به نظر می رسد هم اکنون این ملاحظات رعایت نمی شود.

احمدپور با بیان اینکه هر هکتار تالاب انزلی ارزش میلیارد دلاری دارد، یادآورشد: اگر به نظرات کار شناسی محیط زیست استان لحاظ نشود و فقط به دیدگاه ترافیکی توجه شود، نام تالاب بین المللی انزلی از لیست کنوانسیون رامسر خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: خارج شدن تالاب بین المللی انزلی از لیست کنوانسیون تالابها نقطه ای سیاه و منفی در کارنامه برنامه ریزان تلقی خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.364 seconds.